pondělí 3. listopadu 2014

Termální lázně

Potřebovala jsem do sebe dostat dávku nové energie, ohřát se, zklidnit se a zapomenout na běžné starosti.
To vše se mi dostalo v termálních lázních HÉVÍZ v Maďarsku.
Jezero je největším biologicky aktivním přírodním jezerem s léčivou termální vodou na světě.

Teplota vody jezera je výsledkem smíšení studených a teplých pramenů vyvěrajících z hloubky země. V létě dosahuje teplotu 33-35°C, v zimě 26-28°C v závislosti od počasí. Vydatnost pramene o teplotě 40°C, vyvěrajícího z podvodní jeskyně, je 410 l za sekundu, díky čemu se voda v jezeře vymění za 3,5 dne. Voda je stále čerstvá a čistá.
Léčivý pramen vyvěrá z rašelinového dna hrubého 7 metrů. Vyplavují se z něho vzácné sloučeniny. Bahno na bázi rašeliny, podobně jako léčivé jezero, je světovým unikátem. Jeho účinek je podobný vodě, jen intenzivnější. Obsah radia zmírňuje bolest, uklidňuje nervovou soustavu, podporuje regeneraci buněk a látkovou výměnu.

Je to nádhera......plavete si mezi rozkvetlými lekníny a nesmíte moc přemýšlet, že je pod vámi hloubka  38 m



Po koupání v jezírku jsme si užili výletů do vinic, ochutnávku vynikající gastronomie (troufám si říct, že tak dobré jídlo jsem ještě nikdy neochutnali), maďarská vínečka, klobásky,....

Hévíz je poklidné lázeňské městečko:



..... z vinic






.... z kaváren



...z obchodů





10 komentářů:

  1. Krásný výlet a do termálek v tomto chmurném počasí nejlepší volba ... krásný den , Šárka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu Šárko, byla jsem na podzim poprvé a přijela jsem nadšená:-)

      Vymazat
  2. Evi, tak to musela být paráda..Kam já se hrabu s Poděbrady:o))...ale hlavně jestli sis odpočinula. Já mám po dnešku pocit, že bych mohla jet zítra načerpat energii znova:o))..Měj se moc krásně..Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inko, tento pocit mívám dost často po návratu ze školy.-)))...ale ty ses měla taky parádně. Eva

      Vymazat
  3. Já chci takyyyy! Evičko, to je nádhera! Hlavně to uklidňování nervů mě moc zaujalo...
    No nic, máme tady taky hezkou kavárnu, zítra zajdu s kamarádkou na kafe, snad to pomůže :o)
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro mě jako učitelku to byl balzám na duši:-))))...kavárnu s kámoškou bych taky dala:-) hezký večer. Eva

      Vymazat
  4. Tedy Evi ty jsi se měla naprosto fantasticky :o) Měj se moc hezky...Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To teda Martí opravdu měla :-). Načerpala jsem hodně energie.

      Vymazat
  5. Vyborny tip, chceme jet s manzelem do Madarska na jare! Mam totiz doma Culinarii Madarsko a sbihaji se mi sliny, jak se na to podivam:-) takze planujeme kulinarsky pruzkum. Ja chci ochutnat praveho Dobese a Esterhazyho:-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je úžasný nápad -schvaluji, jídlo opravdu vynikající :)

      Vymazat