sobota 29. listopadu 2014

Šmakoun




V minulém příspěvku jsem se zmínila, že vaření není  zrovna moje vášeň.
S ochutnáváním " cizího" je to už jinak:)
Takže dneska se chlubím " cizím peřím".
Tuhle mňamku udělala synova přítelkyně mému manželovi k narozeninám.
Strefila se mu do vkusu, protože je to mňamka  opravdu ZDRAVÁ ( a on zdravé opravdu moc rád)....... ten zázrak se jmenuje 

ŠMAKOUN.

Šmakoun je potravina vyrobená tepelnou úpravou čistého vaječného bílku originální, patentově chráněnou českou technologií. Vyznačuje se a) výhodnými výživovými vlastnostmi – 0% tuku, 0% cukru, 0% cholesterolu, 0% lepku, 14 % bílkoviny (albumin), nízkou energetickou hodnotou 288 kJ/100g  – a také  b) velkými možnostmi využití při přípravě jídel a výrobě potravin – snadno se dále dělí (mele, strouhá, krájí…), dobře se tepelně zpracovává (restuje, zapéká, vaří, dusí …) , je chuťově neutrální (přírodní aroma) a ochotně přijímá chuť Vámi použitého koření…

Více informací najdete ZDE

Znáte ho? Používáte ho? Máte nějaký osvědčený recept?

MOCHYNĚ PERUÁNSKÁ

Latinsky Physalis peruviana a pod lidovým názvem ji známe jako Třešeň Inka, anglicky Goldenberries nebo Incan Berries, je netradiční rostlinou s velmi výživnými plody, která se nyní pěstuje i u nás. Původem je však z Peru a Guatemaly, kde ji jedli indiáni již v dávných dobách.
Mochyně peruánská má vysoký obsah vitamínu C, rutinu a vitamínu A, proto působí jako antioxidant, podporuje imunitní systém.
Bobule mají příjemnou sladkokyselou chuť a obsahují jen málo cukru, konzumace není omezena, postačuje ale 10-40 gramů denně pro blahodárný vliv nalidský organizmus.

Použití:
  • pro regeneraci
  • pro snížení krevn. cukru
  • pro zvýšení imunity (antioxidanty, vitamíny)
  • vhodné pro neklidné a snadno dráždivé jedince
  • diuretické účinky, při zánětech ledvin
.

A kupujete si mochyni? 
Na  co ji používáte?

 Na jedné vernisáži jsem ji ochutnala namáčenou v čokoládě a byla to delikatesa. A z Madeiry jsem si přivezla  džem-taky lahůdka.

8 komentářů:

  1. Evičko, o šmakounovi jsem už slyšela, ale žádnou zkušenost nemám. zato mochyně pěstuje moje prateta, loni jsem dokonce měla na zahradě jednu plodící rostlinu... Žádná čokoláda ani marmeláda, stihli jsme je sníst jen tak :o)
    Hezkou sobotu přeji, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. .... Takže jste ji využili maximálně pro své zdraví . Krásnou sobotu Heli. My ji máme pracovní .Pustili jsme se na posledni chvíli do malování .

    OdpovědětVymazat
  3. Tak šmakoun mi opravdu moc nešmakuje , ale zato peruánských třešní se můžu v létě ujíst . Docela velká rostlina , kterou každý rok pěstuji a mám i slušnou ůrodičku . Šárka

    OdpovědětVymazat
  4. Já šmakoun ochutnal poprvé a mohla bych ho :-) krásný sobotní podvečer

    OdpovědětVymazat
  5. Evi, "šmakouna" neznám a přiznávám se bez mučení, že o něm slyším poprvé .... mochyni si pěstuju na zahrádce, je to rostlinka podobná bramboře ..... kluci jí milují s čokoládou .... já jen tak ....pa, pa Marki

    PS: ..... přeji ti krásný "zbyteček" první adventní neděle

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také znám s čokoládou. .... I tobě krásný advent

      Vymazat
  6. Šmakouna používám od doby, co jsme se snažili zdravě jíst podle Havlíčka. Narábam s ním jako s kuřecími prsíčky, osolit, okořenit a šupnout narychlo na pánev. K tomu brambory, nebo to pokrájet do salátu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hmmmm to vypAdá jako úžasná mňamka :-)

      Vymazat