pondělí 29. února 2016

Mexiko


I v letošním roce budeme cestovat prostřednictvím gastronomicko-cestovatelských besed.

Tentokrát jsme byli opět díky panu Papežovi (z Asociace cestovních kanceláří) v Mexiku.....a bylo se na co dívat, bylo co poslouchat a hlavně se ochutnávalo a  popíjelo ....mexické pivo a tequila tekly proudem:-)))



A co se podávalo?



Předkrm: smažené papričky JALAPEŇOS s čedarem a zakysanou smetanou



Ensalada "Pico de Gayo " en un tazón de tortilla

(salát v tortillové misce)




Sopa de pollo con tomate azteca y tortillas fritas

(Aztécká kuřecí polévka s rajčaty a smaženou tortillou)



Taco con carne de cerdo, verduras y queso cheddar

(Taco s vepřovým masem, zeleninou a sýrem čedar)


Ternera con frijoles rojos y arroz

(Hovězí maso s černými fazolemi a rýží)



Voluta bannanero

(Smažený banán v pšeničné tortille sypaný skořicovým cukrem, pomerančová šlehačka)





16 komentářů:

  1. Jéé tam by se mi líbilo. Bohužel můj muž nerad ostré, pálivé, maximálně mírně pikantní a tak nevím co by chudáke jedl. Asi jen ten banán. Mohu se zeptat kde se pořádají takové úžasné gastronomicko-cestovatelské besedy ?
    Krásné dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já pálivé taky nemusím a nacpala jsem se pořádně:-)))
      Bašta Úžice. V pátek jdeme na Jordánsko. Eva

      Vymazat
  2. Ňam, na všechno bych měla chuť ;-) Hezký týden, Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo to všechno výborné....a velké porce, všechno jsem ani nesnědla. Eva

      Vymazat
  3. Všetko vyzerá super, len zahryznúť... Mám rada štipľavé :-), Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já moc ne.....ale bylo to výborné.Eva

      Vymazat
  4. Parádní , i já můžu ostřejší jídla . Jen nevím jak se dají sníst ty papričky ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já nemám pálivé vůbec ráda.
      Papričky může můj manžel.Chystá se i na pěstování.
      Tady ležely na stole jako dekorace.Eva

      Vymazat
  5. Prv som si povedala, kedy stihla Eva Mexiko? Nedavno. Aspon cez kuchynu. Vsetko vyzera fantasticky.

    OdpovědětVymazat
  6. Opět úžasný! Já si tu jen povídám, kruci, proč nedělají takové krásné večery u nás! Hned bych šla..moc pěkné..měj se krásně..Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi je to ojedinělé:-))) v pátek vyrážíme na Jordánsko.
      Měj hezký týden i ty:-)

      Vymazat
  7. Evi, ochutnala bych všechno....u nás jsou tak cestovatelské přednášky, ale bohužel bez těch dobrůtek.
    Pá Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je škoda...jídlo je hezká nadstavba:-)))

      Vymazat
  8. Miluji mexické jídlo, chodíme na tyhle dobrůtky do jedné oblíbené restaurace, ale bez cestopisu...
    Evi, měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat