pondělí 27. dubna 2015

Během indonéského večera se podávaly indonéské speciality.


Jako první jsme ochutnali  PERGEDEL DAGING...masové kuličky na bambusové jehle s pikantní omáčkou. Zapomněla jsem je vyfotit. Pokud si je chcete udělat najdete recept  zde.
Následovala PIKANTNÍ RYBA S RAJČATY, CIBULKOU A GALANGALEM BALENÁ DO BANÁNOVÝCH LISTŮ.
Ryby nejsou zrovna  mým jídlem č. 1, ale tentokrát jsem nenechala ani sousto 



Další pochoutkou byla LODEH-VEGANSKÁ POLÉVKA Z KOKOSOVÉHO MLÉKA S NUDLEMI A KŘUPAVOU ZELENINOU.
Syrová zelenina se podává těsně před podáváním. 
Kokosové mléko určitě zařadím do našeho jídelníčku. Používáte ho někdo?  Máte  nějaký osvědčený recept?



Kokosové mléko bylo i v hlavním jídle. 
HOVĚZÍ RANDANG S RÝŽÍ A AČAR ZELENINOU.
Jako příloha byla jasmínová rýže se skořicí a zelenina byla čerstvá ve sladkokyselém nálevu.
Hovězí kostky byly nízkoteplotně upraveny během 14-ti hodin.



Následoval  tradiční indonéský SALÁT GADO-GADO

 Vařená a syrová zelenina, tofu, vařené brambory, mungo klíčky a s omáčkou z arašídů, ochuceno limetkou.


A na závěr sladká tečka
RAW ČOKOLÁDOVÝ MATCHA CHEESCAKE

Recept si můžete přečíst ZDE


Kromě INDONÉSKÉHO PIVA jsme ochutnali IBIŠKOVÝ NÁPOJ  A také lehce alkoholický indonéský nápoj
LIČI COOLER








KINTARI FOUDATION v Indonésii působí od roku 2006. Na ostrově Lombok rekonstruovalo základní škololu a vystavilo studnu, umývárny a školu vybavilo školním nábytkem a učebními pomůckami.Pokud si nakoupíte indonéské výrobky na jejich dobročinném e-shopu, pomůžete dětem v Indonésii.
E-shop najdete zde

18 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. .... To opravdu bylo.:) Už jsou v plánu další večery.

      Vymazat
  2. Evi, zajímá mě tvé zhodnocení celé té velice zajímavé gastronomie - chutnalo ti to? Já jsem totiž i na jídlo dosti konzervativní, evropská...:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když jsem si přečetla připravený jídelníček, myslela jsem si, že budu mít určitě trávicí potíže .... A nic :))))) pochutnali jsme si, jídlo bylo výborné. Rádi ochutnáváme neznámé. Celý večer byl super.

      Vymazat
  3. To vypadá jako úžasné mňamky, jednou jsem měla polévku z kokosového mléka u kamaráda, který si přivezl recept z Thajska a byla moc dobrá :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kokosová byla jedinečná:-) už mám v plánu koupit mléko a něco podobného ukuchtit :)))

      Vymazat
  4. Evičko, děkuji za osvětu. Asi mám hlad :o) Na fotkách to tedy nevypadá, že by to byly degustační porce:o), ale všechno bych ,měla chuť ochutnat...
    Přeji hezké odpoledne, Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Taky nás to pořádně nasytilo :)))a k tomu krásné tanečnice a povídání. Přišli jsme domů nadšeni.

    OdpovědětVymazat
  6. Evi, na FB mám recept na karotkovou polévku s kokosovým mlékem. A jinak dělá takové počeštěné kari z kuřete. Cibuli a trošku kari pasty lehce orestuju na pánvi, přidám maso a zeleninu, zaliju kokosovým mlékem a dusím do měkka, osolím a přidám třtinový cukr. nakonec posypu čerstvým koriandrem. plus rejže a je to... hezký večer!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za recepty. Vypadají dobře. Juknu na fb:)))

      Vymazat
  7. Evi, to musel být parádní večer. Kokosové mléko mám ve špajzu pořád. Používám ho k různým variacím na curry, nebo třeba i do dýňové polévky. A velmi dobrou polévku s kokosovým mlékem si můžeš dát v Praze v Neb.o v Perlové ulici. Určitě nebudeš litovat...
    Ochutnala bych všechno, ale dneska jsem začala program Whole 30 a s dobrůtkami je na čas konec....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc za tipy:)))) ... Takže 30 zdravých dní???? Já si zase zakázala sladké:(

      Vymazat
  8. Evi tedy to je dobrot :o) prožila jsis úžasný večer...
    Měj se krásně.
    Martina

    OdpovědětVymazat
  9. Evi, teda to je bašta:o). Jinak já s kokosovým mlékem nemám moc zkušenosti, ale moje dcera ho používá často..Myslíš, že by mi ta jídla servírovali v krabičkách? :o)) Já dnes měla ale v krabičkách sushi:o)) k večeři..tak proč ne Indonésii:o))..měj se moc krásně. Mě čeká ve středu výlet, snad se umoudří počasí. Jedeme do Prahy- Planetárium, Hvězdárna, Petřín..Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inko, zase mi nejdou k tobě psát komentáře. Ode dneška mi tam padá jiná reklama ach jo:(((((
      S tim středečním počasím nevím, nevím. Moc slibně to nevypadá.
      Sushi ???? To je ale super dieta :))))) papa

      Vymazat
  10. Noo některé vypadají hodně lákavě, třeba ten salátek a ryba, mňam :) Kokosové mléko doma používám na kokosovou rýži-miluju :) Doporučuji k vyzkoušení ;)

    OdpovědětVymazat