úterý 5. února 2013

Návštěva ze Súdánu

...aneb jeden "pracovní"( příspěvek)

 Chtěla jsem,aby moje děti ve škole "nakoukly"  alespoň trochu do afrického života.











Pravá AFRIČANKA  THURIA jim toho samozřejmě předala více než já.
Děti si vyzkoušely věci denní potřeby, ošacení, arabské písmo,výrobu "inkoustu" z vody a popela, psaní rákosovým perem na dřevěné tabulky, poznaly kadidlo (vonná pryskyřice z kmene kadidlovníku), rozdrtily si ručně pražená kávová zrna a přiučily se mnoho dalšího.
A to nejlepší přišlo nakonec: THURIA jim předvedla kávový obřad spojený s ochutnávkou tradičního súdánského nápoje.
To byla mňamka:-))))...koukala jsem pod pokličku a vyzradím tajemství:Thuria přidala do kafe drcenou skořici a kardamom.

12 komentářů:

  1. Evi, moc hezký příspěvek. Ráda bych také nakoukla... Měj se fajn! Monika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ...i dětem se to moc líbilo. Eva

      Vymazat
  2. Evi, to je paráda něco takového dětem zorganizovat a jak píše Monika, také bych ráda "nakoukla" :) pa Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Často děláme tyhle "praktické" akce ze života.....Naposledy jsme tu měli keňského koordinátora a děti ho přímo hltaly...a ještě ke všemu vše probíá v angličtině:-))) pa Eva

      Vymazat
  3. Eví to je super...já chci k tobě do školy...pro děti to je paráda...opravdová škola hrou!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děti jsou z takových hodin moc nadšené:-)))....mají zážitky na celý život....u nás ve škole se stále něco děje:-) Eva

      Vymazat
  4. Ahoj Evi, mám rada príbehy zo života....a táto akcia v škole by sa mi určite páčila.....tí vaši školáci sa ale majú!!! pa Ela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mají:-))))....mají totiž nadšené a šikovné učitelky:-))) Eva

      Vymazat
  5. Tak to muselo děti moc potěšit -- jsi úžasná že pro děti připravuješ takovéto zážitky :o) Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyhle akce pořádáme pro děti často...jak jsem psala,zapamatují si více od těch "pravých" a povolanějších než ode mne. Eva

      Vymazat
  6. Teda Evi, to je super nápad, to by určitě moc zajímalo i mě .... Marki

    Ten tradiční súdánský nápoj se skořicí a kardamomem bych moc ráda ochutnala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Markétko, to bys koukala,jak si děti pochutnávaly:-)))...mají na co vzpomínat. Eva

      Vymazat