pondělí 24. července 2017

VULCANO

Na prvním veletrhu cestovních kanceláří v Praze jsem kdysi dostala prospekt na Aiolské (Liparské...italsky ISOLE EOLIE) ostrovy...a tehdy začal můj sen, který se mi splnil až letos, kdy jsme navštívili tři ostrovy ze sedmi.
Všechny ostrovy mají sopečný původ  (patří k systému největšího aktivního vulkánu v Evropě)a z dálky připomínají stříbřitě šedé kužele, které se vznášejí nad vodou. Byly poprvé osídleny před 6000 lety a je zde největší naleziště obsidiánu (sopečné sklo=lesklá černá sopečná hornina vzniklá rychlým ochlazením lávy).
Od roku 1999 jsou součástí světového přírodního a kulturního dědictví UNESCO (při vstupu na ostrovy se platí poplatek).

Dneska vás seznámím s prvním ostrovem VULCANO.

Milovníci koupání najdou mezi útesy písek a horké fumaroly, které ohřívají nejen mořskou vodu, ale umožňují i provoz termálních lázní s volně přístupnými vodními a bahenními koupelemi.








14 komentářů:

  1. Že tyto ostrovy existují vím, ale asi je nikdy nenavštívím, takže ráda jsem se podívala na tyto bezvadné fotečky. Díky za ně.
    Měj hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Evi, to nemá chybu. Nádherné místo, moc se mi líbí i ta mušle? ze které vytéká voda. Hezky si to tam užíváte. :o)
    Přeji krásné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aiolské ostrovy mě opravdu učarovaly :-)

      Vymazat
  3. Prostě nádhera!
    Evi, měj krásný večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Moc se mi to líbí, určitě to byl krásný výlet.
    Stáňa (http://werka13.blog.cz)

    OdpovědětVymazat
  5. Proste úžas a pritom také holučké, ale aké jedinečné a chránené:-)
    Tie termálne žriedla ma dostali a čo robia s tým sklom, čo ťažia?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šperky , suvenýry... Jinak nevím.

      Vymazat
  6. Krása,krása,krása..skvělé obrázky z Kalábrie.Jestli to není tajné,mohu se zeptat na hotel,který vám byl domovem?
    Ať ten dovolenkový klid vydrží co nejdéle i tady u nás.;)H.

    OdpovědětVymazat
  7. Je krásné, že si plníš přání a užíváš čas tam, kde to máš tolik ráda. :-) Tak ať se i nadále daří.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za milě přání. Cestování je moje velké hobby :-)

      Vymazat