neděle 23. července 2017

Víte, co je BERGAMOT?

Je to voňavé ovoce velikosti pomeranče, barvou podobné citrónu.
80% světové produkce se pěstuje právě v Kalábrii. Bergamotové silice jsou základem chutě a vůně čaje druhu Earl Grey. Vyrábějí se z něho také marmelády a známé karamely.

Tenhle fešák nám rostl  přímo za naším dovolenkovým domkem.







14 komentářů:

  1. No mňam, Evi! Vůni i chuť bergamotu (i všech dalších citrusů) mám moc ráda! To musí být dobrota!
    Přeji hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Znám čaj a ochutnala jsem zatim jen karamelky a ty byly výborné :-)

      Vymazat
  2. Já znám bergamot právě jen díky čaji Earl grey (jeden čas to byl můj nejoblíbenější). Ale jak vypadá ovoce, ze kterého se bergamotová silice získává, jsem nikdy neviděla. Tak díky za rozšíření obzorů.
    Stáňa (http://werka13.blog.cz)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem ho viděla na vlastní oči poprvé.
      Hezkou neděli. Eva

      Vymazat
  3. Hrdinně přiznávám, že toto ovoce jsem ještě neviděla a dokonce ani nevím, zda jsem ho vůbec někdy vzala na vědomí. :-) Tak teď už to vím.
    Hezké nedělní odpoledne!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ho viděla taky prvně. Je fajn, že si díky blogům rozšiřujeme obzory.
      Hezkou neděli. Eva

      Vymazat
  4. Odpovědi
    1. Bergamot, silicu áno, ale že je to takýto plod, tak to nie:-)
      Ty nás stále učíš nové.-)

      Vymazat
    2. Taky jsem byla neznalá :-)

      Vymazat
  5. Earl Grey miluju s mlíkem, díky za fotky

    OdpovědětVymazat
  6. Přiznám se, že bergamot vidím poprvé. A moc si přeji, abych ho viděla na vlastní oči! Zatím ještě není koupeno:o(...Měj se moc krásně. Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě jsi manžela nepřesvědčila ??? :-)

      Vymazat