sobota 2. května 2015

Nejčerstvější chřest, nejrůznější lahůdky z chřestu, dobré pití a hudba, soutěž o Chřestožrouta roku, komentované prohlídky chřestových polí a mnoho dalšího....takové byly dnešní CHŘESTOVÉ SLAVNOSTI 
na chřestové farmě v Hostíně u Vojkovic.

A protože jsme si samozřejmě domů chřest koupili, pídím se po nějakém dobrém receptu. 

Jaký je váš osvědčený?
Máte nějaký dobrý tip?










18 komentářů:

  1. Evi, nádhera..Chřest je prý i velkým afrodiziakem:o))..My už měli podruhé polévku. Tentokrát z bílého chřestu. opět byla výborná..sice není nejlevnější, ale zase je to sezónní zelenina a tak si ji musíme pořádně užít :o))..Zatím jsem nic jiného z chřestu nezkoušela..ale pokud něco dobrého vytvoříš, dej určitě vědět..Měj se krásně...Už se chystáš na cestu?:o)) Inka

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Inko, fakt? Tak to možná u nás bude veselo:-))))) My ochutnali zapékaný se slaninkou a sýrem a osmaženou strouhankou, pak ten franc. koláček a muffin byl na sladko.
    Docela dobře i vypadaly saláty s kuskusem a těstovinami.
    Byla to moc pěkná akce. Hezký zbytek volna..... P.S.chystám,chystám. už se mi to blíží. Zatím sleduji, jaké je tam počasí.A včera u nás proběhla módní přehlídka aneb co na sebe, aby se to k sobě hodilo a hlavně se to vešlo do těch 15 kg.

    OdpovědětVymazat
  3. Chřest je jediné slovo,ktoré mám fixované miesto slovenského ekvivalentu !!!
    Vždy sa musím našich pýtať ako sa to povie po slovensky,že špargľa...:)
    Dcéra ju zhodou oklností robila prvý krát, po dva razy,tento týždeň :)
    Najprv ju treba celú najemno okrouhat :) ,ošúpať,drevnaté časti odrezať...potom ich sparí v horúcej slanej vode a na panvici na masle opečie..korenie a soľ...robila na masle automaticky,vraj maslo fakt k špargli patrí a a vraj sa má preliať holandskou omáčkou :),ktorá vraj tiež k tomu patrí...Dobrú chuť !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za recept....holandská omáčka už byla vyprodaná:(( hezký zbytek volna. Eva

      Vymazat
  4. chest mám taky moc ráda , dělám z něj polívku a nebo povařit a posypat osmaženou strouhankou na másle ... veliká dobrota . Šárka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Šárko za inspiraci....polévku se smetanou????
      hezký zbytek víkendu. Eva

      Vymazat
  5. Chřest miluju, škoda že má tak krátkou sezónu. Letos zatím jen zelený na páře prelity máslem nebo holandskou omáčkou. Jinak polévka se smetanou, slané koláče, zapečený se šunkou... Mám celou kuchařku od Lenky Požárové. S afrodiakem nevím nevím. My po chřestu chodíme často a hodně "na malou"

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji...tolik inspirace:-))) já ho budu upravovat poprvé. Teda budu se o to snažit.)))
      hezký zbytek víkendu. Eva

      Vymazat
  6. Přiznám se, že jsem chřest ještě nikdy nejedla, ale zkusím ho někdy podle p. Polreicha. Měj se moc hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidiš, tam bych mohla taky zapátrat :))) diky za tip a hezkou neděli. Eva

      Vymazat
  7. Jedla jsem ho zatím jen jednou ale moc mě chutnal :o)
    Měj se Evi skvěle..
    Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se blíží dovolená, tak se začínám připravovat:).... Chřest se dá jíst asi na 100 způsobů. Hezký zbytek neděle. Eva

      Vymazat
  8. Musím se přiznat, ještě nikdy jsem chřest nejedla, musím to napravit...Pa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak myi ho dneska poprvé vařili. Byl zapečený se šunkou od kosti a sýrem jako předkrm :))). Je výborný a prý je moc zdravý. Hezký zbytek neděle Eva

      Vymazat
  9. Evi, chřest jsem ne naučila jíst a moc mi chutná, z bílého dělám polévku a se zeleným peču koláč, najdeš ho u mě na blogu (loni zhruba tohle dobou).
    Hezký den a dobrou chuť. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli, díky moc za radu :-) určitě se podívám , koláč mé zajímá .Eva

      Vymazat
  10. Ještě jsem chřest neochutnala, musím vyzkoušet.-)Hezký večer Věra

    OdpovědětVymazat