středa 28. května 2014

Protea

Můj obdiv si  na ostrově získala PROTEA.
Prodává se v obchodech, na trzích, na ulici, na letišti.






Protea je rod rostlin z čeledi Proteaceae, který byl Carlem von Linné pojmenován po bohu Proteovi, který měl stejně jako tento rod velmi proměnlivou podobu.
Rostliny rodu Protea jsou keře i stromy se stálezelenými listy. Rostou na suchých vyprahlých půdách a skalnatých svazích. Květy jsou velké, nápadně šišticovité a známe je z květinářství, kde se prodávají sušené k aranžování. 

10 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. To teda jsou...a těch variací:-)))

      Vymazat
  2. Ve váze nás dokážou, v suché podobě i přežít:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V suché vazbě jsou opravdu ozdobou:-)

      Vymazat
  3. tedy Evi to jsou opravdu krasavice :o) Martina

    OdpovědětVymazat
  4. hmmmm............to je naozaj krásná květinka......Evi, Ty jsi jako doktor...dávkuješ nám krásu po troškách..:-)...ale klidně zvyšuj dávky a přidej fotky!!! pa Ela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eli, ještě mám v plánu něco přidat:-)

      Vymazat
  5. Ty kytky jsou nádherné, když jsem je viděla sušené, chtěla jsem znát jak vypadají - moc pěkné děkuji za Fotky :O) Pěkný den Maryša

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dík za návštěvu.....mně se taky moc líbí:) Eva

      Vymazat