sobota 25. ledna 2014



Arganový olej.
Poslední dobou mu přicházím na chuť.

Máte s ním nějakou  osobní zkušenost?


Arganový olej se řadí mezi nejvzácnější a nejdražší oleje na světě, proto se nazývá MAROCKÝM či TEKUTÝM ZLATEM. Olej je panenský, 100% čistý a lisovaný za studena. Vyrábí se z plodů pouštního stromu ARGANIA SPINOSA, který se nachází pouze v jihozápadním Maroku. Tyto plody jsou pak marockými ženami tradičním postupem pracně vytloukány na kamenech a následně prodány farmaceutickým a kosmetickým firmám. Stromy Arganie jsou ohrožené a chráněné UNESCO.

Používá se na celé tělo, suchou a citlivou pleť, místo denního či nočního krému či jako podklad pod make-up. Pro suché a poškozené vlasy - nanáší se do vlhkých vlasů či jako maska před umytím vlasů. Pro velmi suché vlasy můžete nanést přímo do vysušených vlasů, avšak v menším množství. Dále se využívá na masáže celého těla, podrážděnou či zarudlou pokožku, na revma, proti vráskám, dodává vitamíny vlasům a nehtům (lámavost nehtů). Výborný je také pár kapek do koupele na zklidnění pokožky celého těla. Účinný je také při odstraňování jizev po porodu, hojí pokožku při ekzémech, lupénce či akné. Vhodný při opalování - díky obsahu přirozeného slunečního filtru chrání pokožku před spálením a napomáhá k zhnědnutí.


14 komentářů:

  1. Zkušenost nemám, jenom jsem se také dočetla, že je vhodný při "ženských potížích". Zdá se, že je to opravdu "tekuté zlato", už jen ta cena...:-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ...tak já mám vyzkoušeno jen na pleti....a jsem moc spokojená.Pleť jemná, vláčná. Koupila jsem ve slevě za 50 %.Eva

      Vymazat
  2. Hmm, tak s tím zkušenost nemám....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě zkouším a jsem moc spokojená. Eva

      Vymazat
  3. Evi , tak já mám s tímhle olejem zkušenost v kuchyni, tedy s variantou pro vaření, ten kosmetický by se asi použít nedal, ale do salátů je to lahoda pro chuťové buňky a má blahodárné účinky na tělo i zevnitř, takže myslím, že i jak popisuješ zvenku to bude taky výborná věc:-) krásné dny!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Luci, jedlou variantu zase neznám já. Díky za tip. Eva

      Vymazat
  4. Neznám ho, ale už jsem o něm hodně slyšela, takže jak na něj někde narazím, bude můj :)) K*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kami, myslím, že ho má teď slevomat v nabídce za příznivou cenu. Eva

      Vymazat
  5. Ja ho mam doma, uzasny teraz v zime na telo ako aj na vlasy!

    Pozyvam na giveaway o znackove plavky, tu: http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2014/01/pripravte-sa-na-leto-sutazte-s-biancou.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už též zkouším a jsem moc spokojená:-)

      Vymazat
  6. Zkušenost nemám--ale ráda se něco dozvím :o) Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem neměla.....ale je super:-)

      Vymazat
  7. Evičko, děkuju za rozšíření mých obzorů ... tenhle olejíček jsem neznala ..... Marki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je úžasnej, vyzkoušej-moc doporučuji.

      Vymazat