sobota 22. června 2013

Cestování













Dneska bych vám ráda představila jeden historický skvost nevyčíslitelné hodnoty, který jsem navštívila při svém cestování po Maltě.

Nejbohatší kostel na světě SPOLUKATEDRÁLU sv. Jana Křtitele

Zvnějšku prostá fasáda v žádném případě neodkazuje na nádheru, která je uvnitř. Pro rytíře bylo svatou povinností průběžně vylepšovat vnitřní výzdobu a úpravu kostela a opatřit je různými historickými skvosty a cennostmi. Církevní daně, příspěvky a kořisti - to vše povýšilo tento kostel na nejbohatší  na světě.

Tolik zlata na jednom místě nikde na světě není pohromadě.Nádherný interiér je dílem mistrů 16.a17.století. Za zmínku stojí 50 kg vážící " věčné světlo", které bylo v roce 1798 odcizeno Napoleonem a "smělo" být odkoupeno zpět jen za astronomickou částku.
Podlaha se skládá ze 400 pečlivě opracovaných mramorových náhrobních desek, pod nimiž leží pochováni nejvýznamnější rytíři řádu.
Vrcholem celé návštěvy je oratoř, která ukrývá nenahraditelné originály M. Pretiho a také obrazy M. M. da Caravaggia, který byl důvodem,proč jsem do Valletty jela.A  veřte mi,že to stálo za to. Nádherný zážitek, na který nelze zapomenout.

6 komentářů:

  1. Evi, je to nádhera, věřím, že to stálo za to! krásný víkend:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, nevěděla jsem,kam dřív koukat:-))) hezký víkend i tobě. Eva

      Vymazat
  2. Evičko, moc krásná katedrála .... Marki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Markétko, krásně tam bylo.Fotila jsem jako divá. Eva

      Vymazat