středa 21. září 2016

Druhý zářijový víkend  jsme zažili JIHOAFRICKOU REPUBLIKU a její BRAAI.

....GURMÁNSKÉ NEBE

Jihoafričané se pokládají za největší příznivce grilování na světě. 
Slovo BRAAI znamená v afrikánštině GRIL.
 A tak všichni Jihoafričané po celém světě slaví 24.září svůj  státní  svátek-DEN BRAAI.
Jihoafričané  mají volný den, aby měli šanci připravit si vše potřebné a v podvečer se všichni mohli sejít s přáteli, známými i neznámými a užít si pospolitosti.
BRAAI má své tradice a společenské normy.
Nepřipouští se, aby maso na braai připravovaly ženy. Je to navýsost mužská záležitost. Braai je venku, na vzduchu a kolem ohniště je při přípravě masa jen mužský prostor. Ženy jsou v kuchyni a připravují saláty, dezerty a zeleninu. BRAAI vládne hostitel, ostatní muži pomáhají, jen když jsou vyzváni. 
Jejich úkolem je popíjet:-)


...a to všechno jsme zažili na dalším cestovatelském večeru s Janem Papežem.

Asi vás bude zajímat, jaké delikatesy nás oslovily.
Z předkrmů mě zaujala sušená šunka na batátovo-bramborovém salátu. Přiznám se, že jsem si šla ještě pro jednu porci. Jednoduchý recept, výsledek úžasný.V některém dalším příspěvku vás s receptem seznámím, protože tenhle salát určitě zařadím do našeho jídelníčku. Sušené hovězí, pečené cherry rajčátka s kozím sýrem, tatarák z tuňáka s mangem...
Manžel má rád vše z vody...u něj zvítězily tygří krevety se zázvorovým medem a salátek ze slávek s vinným želé a krevetovo-rajčatový salátek s koriandrem.

K  hlavnímu jídlu si manžel vybral krokodýlí polévku a ochutnal pštrosí maso, žraloka, sumečka afrického, guláš ze zebry a tradiční africké saláty.
Já si pochutnala na steaku ze zebry a na klobásce chiplote a na zapečeném kůzlím mase s rozinkami.
Moc mě oslovily chutney.
Na první místo bych dala pomerančovo fenyklové, pak švestkové se zázvorem a chutney z červené řepy a skořice a hřebíčku.

Sladký bufet byl pro mě ve znamení manga, papáji , mléčného koláče melktert a datlové bowle .
Manžel si pochutnával na čerstvém ananasu a na mangovo-rýžovém pudingu.

Ochutnávali jsme, mlsali jsme, popíjeli jsme a poslouchali úžasné vyprávění..... měli jsme  se fajn,ale bylo to náročné:-)














8 komentářů:

  1. Kdybys tak tušila, jak moc Tebe i Tvého manžela obdivuji, že máte odvahu a chuť jíst takovou exotiku... Já jsem v tomhle ohledu neskutečně "nudná". :-) Tak ať vám pořád takhle chutná...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neboj, taky všechno nedávám :)))

      Vymazat
  2. Evi, opět kulinářský zážitek!Jak už jsem několikrát psala, tohle by se mi moc líbilo! Měj se moc krásně! Inka

    OdpovědětVymazat
  3. Tiez som rozmyslala , že toto všetko ochutnať a nemať potom problémy alebo žalúdočné, alebo čo si zajtra oblečiem:-). Ale pravdepodobne len len ochutnávate, na recept som veľmi zvedavá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ochutnávka s programem je 6 hodin :-)

      Vymazat
  4. Evi, už jsem párkrát psala, že tyhle večery ti opravdu závidím!
    Jídlo vypadá skvostně.
    Hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat